Co na popękane pięty? Poznaj sposoby, które pozwolą Ci pozbyć się tego problemu!

Pękające pięty to częsty problem, co na nie poradzić? Pojawia się czasem jako objaw zmian skórnych, niewystarczającego poziomu kolagenu, albo jako skutek przesuszonej skóry. Ta dolegliwość niesie ze sobą wiele zagrożeń, a nieestetyczny wygląd jest najmniejszym z nich. Dużo groźniejsze są zakażenia pochodzenia grzybiczego i bakteryjnego. Mogą one być efektem wtórnym, albo nawet przyczyną twoich dolegliwości.

Pękająca skóra pięt - zagrożenia i dolegliwości

Skóra jest naturalną barierą dla bakterii, grzybów i drobnoustrojów. Jej struktura pozwala chronić nasze ciało przed licznymi infekcjami. Musimy zdawać sobie sprawę, że każda nieleczona rana jest potencjalnym ryzykiem na wdanie się niebezpiecznego zakażenia. Pękająca skóra pięt jest szczególnie narażona, dlatego że nie obserwujesz jej na co dzień i twojej uwadze może umknąć kilka groźnych skaleczeń. Stopy często są początkiem zakażeń z uwagi wielogodzinne noszenie obuwia. Wewnątrz cholewki rozwija się wiele bakterii, a dzięki wysokiej temperaturze i wilgotności mają one tam doskonałe warunki do rozwoju. Co często odczuwasz poprzez nieprzyjemny zapach. Takie środowisko połączone z uszkodzeniami skóry to prosta droga do rozwoju choroby.

Pielęgnacja skóra pięt - zapobieganie dolegliwościom

Każdy wie, że najlepszym sposobem leczenia jest profilaktyka. W związku z tym pielęgnacja skóry pięt w momencie gdy nie odczuwasz żadnych dolegliwości jest najlepszym rozwiązaniem. Żeby zapobiec schorzeniu musisz regularnie stosować preparaty nawilżające stopy i dbać o to by nie pojawiały się żadne rany. Systematyczna higiena, wymiana wkładek do butów czy stosowanie środków do niwelowania bakterii i zapachu z wnętrza cholewki też zadziała na korzyść. Dobrze będzie jeśli od czasu do czasu odwiedzisz dermatologa. Pomoże ci to wyłapać początki zagrożenia i wdrożyć specjalistyczne leczenie.

Pękająca skóra pięt - objawem schorzenia

Pękająca skóra pięt czasem jest objawem choroby. Dzieje się tak, gdy choroba grzybicza jest już w zaawansowanym stadium rozwoju. Jedynym rozsądnym sposobem na walkę z takim zakażeniem jest pilna wizyta u podologa. Należy też zastosować środki do pielęgnacji obuwia. Dobrym pomysłem będzie jeśli użyjesz przeciwgrzybiczy i przeciwbakteryjny dezodorant do butów. To zapobiegnie nawrotom. Chroń także pozostałych domowników i za pomocą środków czyszczących powierzchnie wyszoruj każdą przestrzeń, która może przenosić chorobę. To powinno wystarczyć, żeby walczyć z pękającą skórą pięt.

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium